Opiekun Pacjenta
Opiekun Pacjenta – nie w każdej placówce stomatologicznej jest taka funkcja. Leczenie u nas odbywa się jednak właśnie ze wsparciem Opiekuna. Jakie korzyści wynikają stąd dla Pacjenta?
Kim jest Opiekun Pacjenta?
Opiekun Pacjenta to osoba w gabinecie, której zadaniem jestplanowanie i koordynowanie przebiegu leczenia stomatologicznego. Towarzyszy Pacjentowi w procesie leczenia już od samego początku, czyli od wizyty konsultacyjnej, i roztacza nad nim opiekę przez ten czas. Przeprowadza Pacjenta przez proces leczenia, informując i doradzając – dba o to, by Pacjent na każdym etapie leczenia był dobrze poinformowany.
Opiekun jest takżepośrednikiem w komunikacji między lekarzem i Pacjentem. Chociaż bowiem lekarz wyjaśnia Pacjentowi przebieg leczenia, pewne szczegóły mogą pozostać nie do końca zrozumiałe. Dlatego w razie niejasności Opiekun tłumaczy wszystko zrozumiałym językiem – przekłada fachową, medyczną terminologię na język bliższy Pacjentowi.
Jak wygląda leczenie z Opiekunem Pacjenta?
Współpraca Pacjenta z Opiekunem rozpoczyna się już od wizyty konsultacyjnej. Jeszcze zanim Pacjent zobaczy się z lekarzem, odbywa rozmowę z Opiekunem. Dzięki temu Opiekun może zaznajomić się z istotą problemu, poznać potrzeby i oczekiwania Pacjenta. Opiekun jest obecny także podczas samej wizyty w gabinecie – uczestniczy w diagnostyce i wywiadzie medycznym. W ten sposób zbiera dane konieczne do odpowiedniego zaplanowania leczenia.
Po zakończeniu wizyty konsultacyjnej czas na kolejną rozmowę, podczas której Opiekun przedstawia Pacjentowi krok po kroku szczegółowyplan leczenia razem z kosztorysem. Pomaga dobrać odpowiedni sposób leczenia, prezentując możliwe alternatywy. Planuje też wspólnie z Pacjentemterminy kolejnych wizyt w ten sposób, by były one jak najdogodniejsze.
Na tym współpraca Pacjenta i Opiekuna bynajmniej się nie kończy. Przez cały okres leczenia Opiekun pozostaje do dyspozycji Pacjenta –można kontaktować się z nim telefonicznie lub drogą mailową, a w razie potrzeby również poprosić o dodatkowe spotkanie. Ten kontakt jest przydatny nie tylko przy umawianiu i nadzorowaniu terminów kolejnych wizyt, ale także, jeżeli tylko Pacjenta będa nurtować jakieś pytania czy wątpliwości.
Jakie korzyści zapewnia Opiekun Pacjenta?
Leczenie stomatologiczne przebiega z Opiekunem Pacjenta dużo sprawniej i bardziej komfortowo. Pacjent otrzymuje możliwość konsultacji z kompetentnym specjalistą na każdym etapie leczenia. Dzięki kontaktowi z Opiekunem zyskuje świadomość każdego aspektu leczenia, zna szczegóły dotyczące kolejnych zabiegów, a także możliwe alternatywy.
Opiekun odpowiada na wszelkie pytania dotyczące leczenia, dzięki czemu na każdym jego etapie Pacjent jest dobrze poinformowany – a ma to duże znaczenie dla jego poczucia komfortu. Pośredniczy w kontaktach Pacjenta z lekarzem, a sam pozostaje z Pacjentem w stałym kontakcie telefonicznym i mailowym, co jest gwarancją dobrej komunikacji.
Co możesz teraz zrobić?
Aby dowiedzieć się więcej o roli spełnianej przez Opiekuna Pacjenta, odwiedź Centrum Stomatologiczne Dr. Bartosza Jadczyka. Na wizytę u nas możesz się umówić, dzwoniąc pod numer +48 91 419 90 00 lub wypełniając formularz.>